Conectarea caselor de marcat la ANAF: Ce schimbari vom vedea din 2021

După mai multe etape și amânări, conectarea caselor de marcat la ANAF va deveni realitate în 2021, însă se vor mai efectua teste până la implementarea completă. 


Amintim că termenul pentru conectarea marilor contribuabili a expirat din 30 septembrie 2020, iar contribuabilii mijlocii și mici au avut termen pana la data de 31 ianuarie 2021. Procedura mai stabilește că operatorii economici care achiziţionează case de marcat după 1 februarie 2021 le vor conecta la dată instalării aparatului de marcat electronic. 


Luând în considerare dificultățile practice, Guvernul a hotărât să suspende, pentru o perioadă de trei luni, contravențiile aplicabile pentru nerespectarea obligației de conectare la sistemul informatic al ANAF. Însă prin OUG 226/2020 s-au suspendat doar termenele până la care nu pot fi amendate firmele care nu își conectează aparatele de marcat electronice, obligația a rămas în continuare. Inițial, a fost acordat un răgaz pentru conectarea caselor de marca la ANAF până la 31 decembrie 2020 (OUG nr. 181/2020), după care termenul a fost prelungit până la 31 martie 2021. 

Excepția o reprezintă firmele care folosesc case de marcat în zone neacoperite de rețele de internet. Acești contribuabili au obligația să transmită o declarație la ANAF în două zile lucrătoare de la data instalării.


Operatorii economici, în special cei din zona de retail, sunt nerăbdători să afle ce schimbări vor apărea din 2021 în ceea ce privește conectarea caselor de marcat la ANAF.


Citește în continuare care sunt noutățile pentru acest an, ce planuri are Fiscul pentru viitor și de când va fi posibilă conectarea la servele Fiscului. 


Conectarea caselor de marcat la ANAF, bifată în prima jumătate a lui 2021


Administrația fiscală s-a concentrat mult în ultimele luni pe proiectul digital care vizează conectarea caselor de marcat la sistemul informatic ANAF. Alături de acesta, s-au mai depus eforturi și pentru factura electronică și trafic control.


”Casele de marcat, factura electronică, trafic control, toate cele trei proiecte avansează și se depun eforturi semnificative pentru dezvoltarea sistemelor informatice.”, a anunțat Mirela Călugăreanu, președintele ANAF, în cadrul Conferinței Anuale de Taxe PwC România 2021 -  ”Viitorul începe azi: De la supraviețuire la reconstrucție. Noua politică fiscală, la ce ne așteptăm?”

Se dorește interconectarea aparatelor fiscale în primul semestru al acestui an

”Referitor la casele de marcat, se evaluează cele două produse informatice deja construite destinate interconectării caselor de marcat pentru a alege soluția tehnică optimă. În primul semestru al acestui an vor fi interconectate casele de marcat.”, a mai adăugat șefa ANAF în cadrul evenimentului. 


”De asemenea, factura electronică este o prioritate pentru acest an, iar în ceea ce privește trafic controlul care este finanțat prin POCA, implementarea este gandită pentru acest an, dar termenul de finalizare propus este martie 2022”, a explicat. Mirela Călugăreanu.


Imediat ce casele de marcat fiscale vor transmite automat informații către organele fiscale, nu va mai fi necesară depunerea formularelor. Deși legislația prevede că termenul pentru conectare este 31 martie 2021, probabil că va fi amânat din nou, însă nu mai mult de finalul primului semestru. 

Conectarea caselor de marcat la ANAF face parte din pachetul dedicat colectării masive de date, alături de implementarea sistemelor SAF-T, desk-audit și factura electronică. În documentul în care este prezentată strategia ANAF în perioada 2021 – 2024 se precizează că toate acestea vor conduce la furnizarea de date fiscale consistente către sistemul de analiză de risc, activitate care va conduce la diminuarea evaziunii fiscale și la creșterea veniturilor colectate ca pondere în PIB.

Ne puteți contacta oricând pentru întrebări și comenzi pliate pe necesitățile afacerii voastre: CONTACT.

POS bancar in folosinta GRATUITAPOS bancar in folosinta GRATUITABluePad-55 BluePad-5000 Daca te numeri printre clientii fideli Datecs – adica folosesti casa de marcat Datecs de cel putin 3 ani – si iti doresti si tu optiunea acceptarii platii cu cardul, dar nu ai posibilitatea achizitionarii unui echipament, venim in intampinarea ta cu o noua solutie: BP 5000 si BP 55. De ce sa alegi POS bancar Datecs? Poti accepta orice forma de plata moderna Previi eroarea umana si frauda - conectezi POS-ul la casa de marcat si primesti direct un singur bon (FISCAL si ...
Ce este si ce face un terminal POS - Ghid de alegere a celei mai bune solutiiCe este si ce face un terminal POS - Ghid de alegere a celei mai bune solutiiÎn planul oricărui business, fie că este la început ori în plină ascensiune, alegerea echipamentelor fiscale este o etapă importantă. Plățile cu cardul prin terminal POS nu mai reprezintă de mulți ani o noutate în comerț, o nișă care se află într-o continuă dezvoltare. Utilizarea POS-ului nu este doar un pas modern pentru dezvoltarea afacerii, ci și o măsură obligatorie reglementată prin lege. Mai exact, este vorba despre Legea 209/2016, cunoscuta ...
Contabilitate si raportare financiara - care sunt standardele internationale si de ce trebuie sa tii cont ca antreprenorContabilitate si raportare financiara - care sunt standardele internationale si de ce trebuie sa tii cont ca antreprenorSocietățile comerciale listate la bursă sunt obligate să adopte standardele internaționale de raportare financiară (IFRS), după cum stabilește Ordinul nr. 881/2012 al Ministerului Finanțelor Publice. De atunci până în prezent au apărut mai multe noutăți în legislația IFRS care pot pune în dificultate și un specialist cu experiență, dacă nu este bine informat. Trecerea la aceste standarde implică schimbări importante în sistemul financiar de ...
Danubius Exim
Suport Service: 0212006000
Datecs.ro - Magazin echipamente fiscale
© Copyright Datecs.ro 2024. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de ANSPDCP, sub numarul 16326