Va informam ca in data de 6 decembrie 2016 s-a desfasurat o actiune de informare la nivel national, realizata de Directia Generala Antifrauda Fiscala.
In cadrul acestei actiuni, DGAF a distribuit materiale cu rol informare, in legatura cu obligatiile comerciantilor, cat si privind eventualele sanctiuni prevazute de lege, in cazul in care se incalca prevederile legale in vigoare. Aceasta actiune s-a adresat comerciantilor cu amanuntul, comerciantilor cu ridicata, precum si contribuabililor din alte domenii in care utilizarea caselor de marcat este necesara: baruri si restaurante, hoteluri, saloane de infrumusetare etc.
Pe site-ul oficial al DGAF a fost publicat un document ce contine informatii complete privind principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat. Va atragem atentia asupra urmatoarelor aspecte:
- verificarea documentelor care atesta fiscalizarea casei de marcat
- detinerea Cartii de Interventii si a Registrului special
- Detinerea documentelor ce contin informatii privind incasarile si inregistrarea operativa a incasarilor si platilor (raport X, documente din care rezulta incasarile prin POS, chitante pentru situatiile in care incasarile au fost inscrise in registrul special, etc.).
Va rugam sa consultati documentul publicat in intregime pe site-ul DGAF.